دستگاههای چاپ

دستگاههای چاپ

دستگاههای چاپ

دستگاههای چاپ

از سیر تا پیاز قهوه فرانسه را بدانید

از سیر تا پیاز قهوه فرانسه را بدانید

قهوه فرانسه یکی از محبوب ترین قهوه ها میباشد.این قهوه  مزه‌ای شبیه به قهوه کافِه‌تیِه‌رِه دارد ولی گرد قهوه را از آن جدا میکنند تا عطر و طعم بهتری داشته باشد. می‌توان آن را برای چند ساعتی در دستگاه گرم نگه داشت. خیلی از افراد اعتقاد دارند قهوه فرانسه به نسبت انواع قهوه‌ها رقیق تر است .این قهوه در فنجانی به سایز استاندارد و اغلب به صورت تلخ و گه گاه با شیر سرو میشود.

قهوه فرانسه تولید کشور برزیل است اما مثل قهوه ترک به دلیل نحوه ی تهیه ی آن و استفاده از دستگاه مخصوص قهوه ساز که به وسیله ی فرانسوی ها ابداع شده است به قهوه فرانسه معروف شده است.گفته شده است که قهوه فرانسه را  مردی فرانسوی به نام ژان‌باپتیست ‌دوبِلوآ (Jean-Baptiste de Belloy) اختراع کرده است.

شما اگر قصد میل کردن قهوه فرانسه دارید حتماً باید یک قهوه ساز مخصوص تهیه کنید.این قهوه ساز ها انواع مختلفی دارند و رنج های قیمتی متفاوتی در بازار عرضه میشود.

به گزارش ایران کافه ، قهوه ی فرانسه معمولا به صورت تلخ خورده میشود . اما یعضی از افراد آن را با شیر میل میکنند. که البته این دسته از افراد تعدادشان آن قدری هست که گزینه ای به نام “فرانسه با شیر” در اکثر منو های کافه ها و کافه رستوران ها درج شده است.

روش تشخیص اصالت قهوه فرانسه :

 

 

یک روش مرسوم و  کاربردی برای آزمایش اصالت قهوه فرانسه این است که یک مقدار از آن را روی آب بپاشید. قهوه فرانسۀ اصیل خشک مانده، برای مدت طولانی بر روی سطح آب باقی می ماند؛ در حالی که قهوۀ غیر اصیل ته نشین شده، حتی گاهی  جذب آب سرد نیز می شود.

طرز تهیه ی قهوه فرانسه :

 

از سیر تا پیاز قهوه فرانسه را بدانید

 

قهوه فرانسه بر عکس قهوه ترک زبر تر آسیاب می شود و با دستگاه قهوه ساز  دم می شود.در این دستگا های قهوه ساز ، قهوه را در داخل فیلتر کاغذی میریزند و در قسمت آبِ دستگاه ، به ازای هر نفر یک فنجان آب میریزند.آب داغ از یک لوله در بالای دستگاه خارج می شود و بعد از آن  در حالی که محتوی قهوه است، از صافی عبور کرده، به پائین می ریزد. در آخر، قهوه در یک لیوان یا قوری جمع آوری می شود. قهوه کم کم به درون پارچی شیشه‌ای که در پایین دستگاه است می‌چکد؛ در زیر آن پارچ صفحه ای داغ قرار دارد که تا مدتها محتویات داخل پارچ را گرم نگه میدارد.یعنی نیازی نیست که نگران سرد شدن قهوه تان باشید.

همچنین امکان استفاده از قهوه‌های کیسه‌ای وجود دارد که استفاده از این کیسه‌ها، درست‌کردن قهوه و تمیزکردن دستگاه را آسان‌تر می‌سازد.

قهوه فرانسه مانند چای رقیق و بدون کف و لرد ته فنجان است و معمولا در لیوان استاندارد سرو می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.