دستگاههای چاپ

دستگاههای چاپ

دستگاههای چاپ

دستگاههای چاپ

زنان تایلندی

زنان تایلند

زنان تایلندی معمولا وضعیت بسیار خوبی در جامعه دارند. آنها حقوق مالکیت خود را حفظ می کنند و می توانند مالک زمین باشند. آنها دارای آزادی حرکت و کار در بسیاری از زمینه ها هستند و از بسیاری از حقوق همانند مردان برخوردار هستند.

زنان تایلند- دختران تایلندی -زنان تایلندی -دختر تایلندی

ماده 38 قانون اساسی تایلند می گوید که همه شهروندان باید از قانون برابر، بدون توجه به مبدا، جنسیت یا مذهب برخوردار باشند. بیان دیگری که در تایلند شنیده می شود، اشاره به زنان به عنوان “پاهای عقب یک فیل” دارد ؛ به این معنی که آنها نقش مهمی در صحنه های حمایت از مردان و اعضای تولید کننده اقتصادی دارند.
با وجود همه اینها، سخت است بگویم که در تایلند به طور برابر با زنان و مردان رفتار می شود. موانع فرهنگی وجود دارد که باید بر آن غلبه کرد . برخی افراد به عنوان یک روش آسان برای کسب درآمد، فحشا را در نظر می گیرند و یک صنعت تجاری برای تایلند است که شمار قابل توجهی از مردان خارجی را جذب می کند.

زنان تایلند- دختران تایلندی -زنان تایلندی -دختر تایلندی

اگر یک زن تایلندی اهل روستایی باشد زمانی که نوجوان است در یک شهر بزرگ یا محل کار به دور از خانه اش کار کند و خانه ای برای خود خریداری کند تا چند سال بعد برای خود دارای اسم و رسم شود به طوری که بتواند به راحتی زندگی خود را بگذراند، به این معنی است که او در حالی که او از روستای خود دور بود، به عنوان یک فاحشه کار کرده است.

دیدگاه های سنتی زنان تایلند

به رغم شهرت تایلند برای داشتن یک مرکز گردشگری جنسی و فحشا، دیدگاه های زنان تایلند در واقع کاملا محافظه کارانه است. نمایش احساسات بین مردان و زنان بر روی بدن زن شکل می گیرد و در بعضی از محافل، پس از ازدواج انتظار می رود که زنان باکره باشند. گرچه درغرب در میان بعضی از بخش های تایلند، جلسات مستقیم بین مردان و زنان که اعضای یک خانواده نیستند، بر اساس قواعد خاص انجام می شود: یکی از اصلی ترین موارد این است که یک مرد و زن تنها در یک مکان مجبور به دیدار نیستند. حتی امروزه اگر یک دانشجوی زن با استاد مردی مواجه شود، او یک دوست را با خود به همراه می آورد. ملاقات مردان و زنان برای کسب و کار هیچ مشکلی ندارد.

زنان تایلند- دختران تایلندی -زنان تایلندی -دختر تایلندی

شکسپیر ازدواج را در زندگی به زنان توصیه کرد:
عشق وارث شوهرت باشد
در مقابل شوهرت فروتن شو
هنگامی که شوهر به رختخواب می رود، خیلی زود او را همراهی کن.
هنگامی که درد دارد او را ماساژ دهید، حتی اگرممکن است به خواب بروید
قبل از اینکه شوهر خود را ببینید ، برای شستشوی دست وصورتش آب آماده کنید
در حالی که شوهر شما در حال غذا خوردن، نشستن و تماشای تلویزیون است منتظر بمانید تا بعد از غذا خوردن با او صحبت کنید.

زنان تایلند- دختران تایلندی -زنان تایلندی -دختر تایلندی

زنان تایلندی، آموزش و پرورش و دولت
یک قرن پیش، هیچ مدرسه ای برای دختران تایلندی وجود نداشت. و زنان تایلندی در منزل تحصیل می کردند ، یادگیری گلدوزی و پخت و پز را والدین به دخترانشان نشان می دادند. اما بعضی خانواده ها به دنبال روابط خوب برای دختران خود بودند به طوری که آنها را در یکی از مدرسه های سلطنتی ثبت نام کردند تا بتوانند توسط زنان سلطنتی به خوبی تحصیل و آموزش داده شوند تا در تایلند به خوبی شناخته شوند . آنها به دختران تایلندی زبان، پرورش گل، گلدوزی و پخت و پزرا یاد می دادند.  با چنین اعتبارنامه ای،همسران و مادران تایلندی مسئول خانه های خود را به عهده داشتند،. و از طریق آنها هنرهای زیبا و صنایع دستی کاخ گسترده شد.

زنان تایلند- دختران تایلندی -زنان تایلندی -دختر تایلندی

لیزا رومانوف در Majority E-Journal جهانی نوشت: “فرصت های آموزشی برای زنان تایلند بهبود می یابد. در حالی که هنوز در مدرسه ابتدایی دختران کمتر از پسران حضور دارند، شکاف جنسیتی به میزان قابل توجهی از حدود بیش از 8 درصد در سال 1971 به کمتر از 2 درصد در سال 2009 کاهش یافته است.

با توجه به ثبت نام در مدارس متوسطه، شکاف جنسیتی حداقل از سال 1990 حذف شده است. در واقع، در سه سال اخیر (2007-2009)، نسبت دختران مدارس متوسطه شش درصد بیش از مردان بوده است. روند مشابهی برای ثبت نام در مدارس عالی وجود دارد، جایی که شکاف جنسیتی حداقل از سال 1993 حذف شده است و برای سه سال موجود (2007-2009)، نسبت های ثبت نام در مدارس متوسطه در حدود 10 درصد بیش از مردان است. زنان دسترسی بیشتری به یک آموزش عالی دارند. در نتیجه، فرصت بیشتری برای زنان در سیاست و در محل کار ایجاد می شود.

سابقه طولانی عدم مشارکت سیاسی زنان در کشور وجود دارد. “در هر دو سطح ملی و محلی زنان از مشارکت فعال محروم شدند. با این حال، به طور مستقیم، آنها به بازی قدرت سیاسی، تبادل سیاسی، تشکل های اتحادیه و احتمالا برنامه ها و فتنه های پشت صحنه کمک کردند. زنان تایلندی یا دختر تایلندی به عنوان پاداشی برای پادشاهان و اعضای خانواده سلطنتی و اعضای ارشد بالا ارائه شدند. شاهزاده ها در ازدواج به منظور تقویت اتحاد و تقویت روابط سیاسی به دیگر قدرتمندان داده شدند. 16 زن به خاطر جنسیت خود به عنوان جایزه در سیاست ها اعطا شده اند. اکنون، با توجه به افزایش دسترسی به فرصت های آموزشی و اصلاحات سیاسی، زنان در سیاست های تایلند جای خود را گرفته اند.

زنان تایلند- دختران تایلندی -زنان تایلندی -دختر تایلندی
قبل از قانون اساسی 1997، زنان نتوانستند در پارلمان تایلند کرسی های خود را نگه دارند. پارلمان تایلند در حال حاضر به اتاق های بالا و پایین تقسیم شده است. مجموعا 650 عضو در این پارلمان وجود دارد. در سال 1997، زنان تایلند تنها 6 درصد از کرسی ها را نگه داشتند. این تعداد چند سالی باقی ماند، تا زمانی که در سال های اخیر به آرامی افزایش یابد. در سال 2010، زنان به 13.3 درصد کرسی های پارلمان دسترسی پیدا کردند. این هنوز یک درصد کوچک است، اما حداقل نشان دهنده پیشرفت است. برای این پیشرفت برخی از اعتبارات باید به سازمان ملل متحد داده شود، که از دهه 1970 به منظور تسهیل در شناخت بیشتر توانایی ها و فعالیت زنان در سیاست راه های زیادی را پیش روی زنان گذاشته است.

زنان تایلند- دختران تایلندی -زنان تایلندی -دختر تایلندی
در اواسط سال 2000 زنان حدود 10 درصد کرسی های پارلمان را تشکیل دادند . درانتخابات عمومی فوریه 2005، زنان پانصد کرسی را به دست آوردند که بزرگترین انتخابات برای زنان تاجیکستان بود. در حالی که زنان پس از انتخابات سال 2001 تنها 46 کرسی داشتند . در مارس 2005 یک زن به عنوان معاون نخست وزیری پارلمان انتخاب شد.
فعالیت زنان تایلندی
لیزا رومانوف در Majority E-Journal نوشت: زنان تایلندی “فرصت هایی را فراهم می کنند که قبل از دهه 1990 ارائه نشده اند. زنان هنوز نسبت به مردان در جامعه جایگاه خود ذا به دست نیاورده اند، اما این شکاف باریک است.

قبلا دختران تایلندی نتوانسته بودند همان کار را با بسیاری از مردان در تایلند انجام دهند. از تاریخ گذشته ی زنان، شغل زن این بود که مراقبت از کودکان را داشته باشد و به خانواده خود تمایل داشته باشد. از دهه 1880 و به ویژه در طول جنگ ویتنام، بسیاری از زنان به عنوان برده های جنسی کار می کنند. فقط در چند دهه گذشته زنان تایلندی در محل کار رسمی حضور داشتند. سنگین ترین تمرکز زنان در پایین ترین سطح سلسله مراتب شغلی در بخش خدمات به عنوان کمک کننده های داخلی، به عنوان کارگران رستوران و کاردان دنج، از جمله صندوقدار و پیشخدمت، و همچنین هنرمندان، و در نهایت یک سرخوردگی برای زنان فحشا است. طبق گزارش بانک جهانی در سال 2008، حدود پنجاه  درصد از زنان در بخش غیر کشاورزی فعالیت داشتند.

زنان تایلند- دختران تایلندی -زنان تایلندی -دختر تایلندی

در حال حاضر، تایلند در حال ساختن آهنگ هایی است که زن های حرفه ای در آن نقش مهمی ایفا می کنند. نرخ مشارکت زنان در نیروی کار تایلندی بالاتر از میانگین مشارکت زنان در آسیا است. اگر چه دختر تایلندی یا همان دختران تایلندی هنوز مقامات بالایی را در اختیار ندارند، اما این امکان نیز برای زنان وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.