دستگاههای چاپ

دستگاههای چاپ

دستگاههای چاپ

دستگاههای چاپ

جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی تهران

از مکان ها و جاذبه های زیبای شهر تهران انواع بسیاری را می توان نام برد . این شهر دارای مکان های تفریحی و گردشگری بسیاری زیادی است که در این مبحث به تعداد معدودی از آنها اشاره میکنیم:

کاخ گلستان
از تاریخی ترین و جذاب ترین دیدنی های تهران کاخ گلستان می باشد که در مرکز شهر تهران در خیابان 15 خرداد واقع شده است. این بنا از دوره ی قاجاریه به یادگار مانده است معماری آن از غرب الهام گرفته شده است. این بنای زیبا تلفیقی از هنرهای ایرانی می باشد و شامل قسمت های مختلفی از جمله شمس‌العماره، تالار سلام، تالار آینه، ایوان تخت مرمر، تخت مرمر، حوضخانه، کاخ ابیض، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار عاج، تالار الماس، تالار برلیان و حوضخانه عمارت بادگیر می باشد.بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه ی زیبا در ایام عید می باشد که خیابان ها ی تهران به دور از شلوغی است.در بیرون از کاخ گلستان درشکه ها و قطارهای تفریحی تعبیه شده است علاقه مندان را از میدان امام خمینی تا میدان ارگ می چرخانند و نمایی از دیدنی های تهران را به شما عرضه می کنند.

کاخ موزه سعدآباد
کاخ زیبا و دیدنی سعدآباد در منطقه ای خوش آب و هوا به نام دربند ساخته شده است. این کاخ ها که به صورت یک عمارت بزرگ ساخته شده اند در دوره قاجار برای استفاده شاهان در ییلاق احداث شدند. این کاخ عظیم دو دوره از سلطنت شاهان پهلوی اول و دوم را به خود دیده است. این کاخ شامل یک مجموعه ی کامل از بناها است که از جمله ی آنها می توان کاخ موزه سبز، موزه آبکار، موزه بهزاد، موزه هنرهای زیبا، موزه فرشچیان، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه هنروملل، موزه نظامی ، موزه آب و موزه مردم‌شناسی را نام برد.

دربند
دربند منطقه‌ ای بسیار زیبا و خوش آب و هوا می باشد که در دامنه کوه پایه های البرز واقع شده است .دربند دارای طبیعت بکر و چشم نوازی است و هوای پاک و خنک آن توجه هرکسی را به خود جلب می کند. سالانه گردشگران و توریست های بسیاری جذب این منطقه ی خوش آبو هوا می شوند که یکی از دلایل دیگر محبوبیت این منطقه این است که کوه های آن برای کوهنوردی بسیار مناسب می باشند. مسیری که برای کوهنوردی آماده سازی شده است درنهایت به پناهگاه شیرپلا و آبشار دو قلوی بسیار زیبایی ختم می شود. در دربند امکانات رفاهی بسیاری جهت استفاده ی گردشگران و مهمانان این منطقه فراهم شده است . تنوع رستوران ها آنقدر زیاد است که برای انتخاب از بین آنها دچار سردرگمی می شوید. همچنین غرفه هایی هم برای فروش وسایل کوهنوردی دیده می شوند که یک سری وسایل سرگرم کننده برای بچه ها را نیز به فروش می رسانند.

برج میلاد
برج میلاد بلندترین برج مخابراتی چندمنظوره است که در شمال غرب استان تهران واقع شده است . این برج به عنوان ششمین برج مخابراتی بلند دنیا و نوزدهمین سازه بلند نامتکی جهان نیز انتخاب شده است و ارتفاعی حدود 435 متر دارد . برای هر کسی که مسیرش به شهر تهران می افتد بازدید و گشت و گذار در این برج بلند قامت خالی از لطف نیست. برج میلاد با 13 هزار متر زیربنا ، از نظر وسعت کاربری سازه رأس برج مقام اول را در بین تمامی سازه های مخابراتی دنیا دارد. این برج بخاطر بلندی از بیشتر نقاط تهران قابل مشاهده است. در این برج یک سکوی بزرگ دید باز وجود دارد که امکان دیدن شهر را از بلندای این برج به شما می دهد و در صورت پاک و تمییز بودن هوا یک تجربه ی فراموش نشدنی برای شما به یادگار خواهد ماند. این برج شامل طبقه های بسیاری است و در هرطبقه قسمت های مختلفی وجود دارد . در طبقه آخر این برج، گنبد شیشه‌ای وجود دارد که بر روی طاق آن یک سری علائم و نشانه های سنگی به کار برده شده که هرکدام معنای خاصی دارند و گویای تاریخ ایران هستند. بزرگترین رستوران گردان جهان در این برج واقع می باشد. باشگاه پینت بال، دلفیناریوم، سینما و جشن نوروزگان در مجموعه برج میلاد از دیگر دیدنی های تهران و جاذبه های این برج است. برج میلاد بر روی گسل شهرک قدس احداث شده است.

بازار تجریش
یکی دیگر از مکان های دیدنی های تهران بازاری به نام تجریش است که مردم در آن به صورت سنتی به فروشندگی می پردازند.در همسایگی این بازار زیارتگاهی به نام امامزاده صالح وجود دارد . این بازار زیبا و سنتی در ایام پایانی سال و در ایام نوروز حال و هوای خاصی دارد و بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است. در این بازار انواع پوشاک و خوراکی ها به فروش می رسد . قیمت ها قابل معقول هستند و در اطراف این مجموعه رستوران هایی ساخته شده که امکان استراحت و خوردن وعده های غذایی با بهترین کیفیت در آنها فراهم است . این مکان یک مکان سیاحتی و زیارتی بسیار زیبا است پس بازدید از آن را فراموش نکنید.

منطقه ی توچال
یکی دیگر از مناطق دیدنی های تهران در کوهپایه البرز بام تهران یا مجموعه تفریحی توچال است که در ارتفاعات منطقه ولنجک قرار دارد و دارای هوایی پاک و طبیعتی بسیار دلپذیر می باشد. این منطقه یک مجموعه ی کامل است که دارای امکانات مناسبی برای کوهنوردی ، استراحت و تفریح می باشد. در این مجموعه امکاناتی همچون تله سیژ چشمه، سورتمه توچال، سینما ۵بعدی، باشگاه زیپ لاین، تله کابین توچال، تیروکمان و باشگاه اسکی وجود دارد که باعث می شود بازدیدکنندگان و علاقه مندان اوقاتی سرگرم کننده و فراموش نشدنی در این مجموعه داشته باشند. است که در کنار هوای پاک و آرامش مجموعه روز پر نشاطی را خواهید داشت.

پردیس سینمایی چارسو
پردیس سینمایی چارسو یکی از مجهزترین سینماهای کشور است که در مرکز شهر تهران احداث شده است. در ایام نوروز و سایر روزهای دیگر فیلم های بسیار خوبی اکران می شوند که باعث می شود یک تجربه ی خوب در یک روز تعطیل داشته باشید.

پل طبیعت و پل ابریشم
دو پل زیبای طبیعت و پل ابریشم، بر بالای اتوبان‌های مدرس و همت احداث شده اند و باعث اتصال پارک‌های طالقانی، آب و آتش و نوروز در مجموعه عباس آباد بهم می شوند.پل طبیعت از نمادهای شهر تهران می باشد ویک پلی زیبا است که از سه طبقه تشکیل شده است. خودروها و سایر وسایل نقلیه اجازه ی تردد بر روی این پل را ندارند. این پل در منطقه ی عباس آباد تهران واقع شده است . پل طبیعت از عرض بزرگراه مدرس عبور می کند و پارک های طالقانی و آب و آتش به ترتیب در شرق و در غرب را به هم وصل می کند. زنی به نام لیلا عراقیان معماری و طراحی این پل را انجام داده است.
درطول پل طبیعت قسمت هایی برای انجام فعالیت های فرهنگی، گردشگری و تفریحی تعبیه شده است. همچنین انواع رستوران ،کافی شاپ و کافه گالری ها بر روی این پل وجود دارد. و فضای سبزی برای زیبایی بیشتر روی این پل به کار برده شده است. وجود این زیبایی ها در کنار انحنای بدنه این پل مناظر زیبایی را به وجود آورده است.

دریاچه چیتگر
دریاچه چیتگر یکی از مکان های زیبا و جذاب واقع در غرب تهران است که یک مجموعه تفریحی گردشگری متفاوت می باشد. این مجموعه دارای طبیعتی بکر و چشم نواز است که تفریحات بسیاری از جمله قایق سواری، سرسره پرواز، هرم هیجان و سافاری پارک وحشت در محوطه ی دریاچه وجود دارد.

باغ پرندگان
یکی دیگر از دیدنی های تهران باغ پرندگان می باشد که در شمال شرق این شهر واقع شده است. این باغ در میان جنگل لویزان احداث شده است. این باغ در 2 فاز طراحی شده است. فاز اول "دشتچر" نام دارد که مساحتی بیش از فاز دوم دارد و به طور کامل بهره برداری شده است پرنده هایی در این قسمت نگهداری می شوند که دیگر توانایی پرواز کردن ندارند و یا در قفس نگهداری شده اند . فاز دوم که "آبچر" نامیده شده است در محدوده ی شمالی این منطقه در حال بهره برداری و احداث است. در این فاز پرندگانی نگهداری می شوند که توانایی پرواز دارند و در محوطه ای که با تور حصار کشیده شده محافظت می شوند و به این شکل از خروج آنها جلوگیری می شود. در این باغ مسیرها وراه های پیچ در پیچ برای جذب بازدیدکنندگان طراحی شده و انواع متنوع پرندگان در کل این مجموعه نگهداری می شوند.برای احداث این باغ 3 سال وقت وزمان گذاشته شد که در نهایت یک مجموعه ی زیبا و بی نظیر به دست آمد.

سافاری پارک وحشت چیتگر
"سافاری پارک وحشت" دارای فضایی ماژولار است که در هر قسمت تعدادی ژانرهای وحشت زا به کار برده شده و بازدیدکنندگان در طول مسیر این پارک با صحنه های ترسناکی روبه رو می شوند. این پارک مهیج شامل قسمت های متنوع و ترسناک و گاهی چندش آور است که از جمله ی آنها می توان بخش های تونل متحرک، شکنجه گاه بدکاران، گذرگاه جهنم ، اتاق سوسکی و حشرات موزی ، سرزمین مردگان ، اتاق گاز و... رانام برد که همگی باعث ایجاد رعب و وحشت در بین بازدیدکنندگان می شود.

باغ فردوس
باغ فردوس در محله ای از شمیران ، در نزدیکی خیابان ولیعصر و میدان تجریش واقع شده است. درحال حاضر موزه ی سینمای ایران در این باغ احداث شده است. این باغ در واقع یک قصر است که در از دوران قاجاریه به جای مانده است و در شمال تهران واقع می باشد. در این عمارت طراحی و معماری بسیار خیره کننده ای به کار برده شده است . گچ بری های زیبا و آویزهایی که به صورت توخالی از سقف پایین آمده اند و کنده کاری های این بنا بسیار جذاب هستند. در سال 1350 از بناهای موجود در این باغ به عنوان مرکز نمایشگاهی و فرهنگی و هنری استفاده می شد اما بعدها در دوره ی بعد از انقلاب این مراکز به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد استفاده قرار گرفت.

عمارت مسعودیه
عمارت مسعودیه یکی از دیدنی های تهران می باشد که در میدان بهارستان واقع شده است و قدمت آن به دوره قاجار برمی گردد. این بنای زیبا در تاریخ 27 دی 1377 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این عمارت به فرمان مسعود میرزا حاکم اصفهان، ملقب به ظل السلطان فرزند ناصرالدین شاه احداث شد. رضا قلی خان (ملقب به سراج الملک) نظارت بر ساخت این بنا را برعهده داشته است وهمچنین استاد شعبان معمار باشی ، معماری این بنا را انجام داده است. مساحت زمین این عمارت حدود 4000 مترمربع می باشد و از بخش های بیرونی یا دیوان خانه و اندرونی و دیگر ملحقات تشکیل شده است. نام عمارت مسعودیه از نام مسعود میرزا گرفته شده است.

بام تهران
شهرک بام تهران در شمالی ترین قسمت محدوده سعادت آباد واقع شده است که در همسایگی مناطق کوی فراز قرار دارد. این شهرک زیبا در بالاتر از میدان بهرود احداث شده است و نام آن در شهرداری تهران به ثبت رسیده است. در اطراف این بام امکانات توریستی و گردشی بسیاری ساخته شده که از جمله ی آنها می توان به بوستان پرواز و پارک ژوراسیک و همچنین هتل اسپیناس به علاوه ی مراکز خرید مدرن بسیاری اشاره کرد. این شهرک در دامنه کوه و ارتفاعات شمالی تهران واقع شده از این رو دارای آب و هوای بسیار دلپذیری است و همه روزه گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری جذب این منطقهی زیبا می شوند.

باغ موزه هنر ایرانی
باغ موزه هنر ایرانی در منطقه الهیه تهران احداث شده است و مساحتی کمتر از یک هکتار را دارد. معماری این بنا به دوره پهلوی اول برمی گردد. مجموعه ای ازتغییرات از سال 1384 در این مجموعه شروع شد که در نهایت باعث شد که این بنا تغییر کاربری دهد و در سال 1386 به عنوان باغ موزه هنر ایرانی مورد استفاده قرار گیرد. باغ موزه، به محلی گفته می شود که علاوه بر نگهداری و نمایش آثار هنری، محیطی را برای استراحت و آرامش بازدیدکنندگان فراهم کند. در این مجموعه پیشینه تاریخی ایران از باستان تا به کنون نمایش داده شده است و می توان گفت که به صورت ساده ایرانی کوچک را در فضایی باز دوباره به تصویر کشیده است.
این باغ موزه از قسمت های جذابی تشکیل شده که از جمله ی آنها می توان قسمت های پخش فیلم، نگارخانه، فروشگاه محصولات فرهنگی ،کارگاه های هنری و ارائه آثار حجمی مجسمه سازان ایران را نام برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.